College van Bestuur 

Het College van Bestuur van Laurentius bestaat uit acht personen. Drie van hen richten zich op het Verenigingskant, vier op de Sociëteit. De praeses vervult een centrale rol en maakt deel uit van beide zijden. 

Oorspronkelijk hadden de vereniging R.S.V. Sanctus Laurentius en de sociëteit R.S.S. Huesca elk hun eigen bestuur. In 1972 zijn deze besturen samengevoegd tot één orgaan: het College van Bestuur. 

Gedurende een volledig Verenigingsjaar houdt het College van Bestuur zich fulltime bezig met uiteenlopende taken, waaronder het vormgeven van het Verenigingsbeleid, de algemene coördinatie, het financiële beheer, de ledenadministratie, het onderhouden van externe contacten, de begeleiding van commissies en het dagelijks reilen en zeilen van de Sociëteit. 

Hieronder vind je een overzicht van de huidige bestuursleden en hun functiegerichte verantwoordelijkheden. 

De Praeses is verantwoordelijk voor het algeheel functioneren van de Vereniging en het College van Bestuur. Tevens draagt de Praeses zorg voor het formuleren en uitvoeren van het korte-termijn beleid, het waarborgen van het lange-termijn beleid en de continuïteit van de Vereniging. 

De Vice-Praeses Vereniging houdt zich bezig met de leden van de Vereniging. De Vip-V begeleidt commissies, eerstejaars en de verschillende interne verbanden als jaarclubs, verticalen en disputen. 

De Vice-Praeses Sociëteit houdt zich bezig met het reilen en zeilen van de Sociëteit: de orde en veiligheid in het pand en het operationele aspect van de drankvoorziening. Ook is de Vice-Praeses Sociëteit verantwoordelijk voor omzetstimulerende activiteiten. 

De Ab Actis Externi is belast met alle interne en externe communicatie van de vereniging en het beheer van het leden- en Reünistenbestand. Daarnaast draagt de Ab Actis Externi zorg voor de marketing, stakeholders innovatie en goede doelen, het gros van de externe contacten, het contact met de Reünisten en het persbeleid van de Vereniging. 

De Fiscus Vereniging is verantwoordelijk voor de inkomende gelden en de verenigingsfinanciën. Verder is de Fiscus Vereniging belast met het begeleiden van commissies op financieel gebied. Ook het aanschrijven van fondsen en werven van trainingen behoren tot de verantwoordelijkheden. 

De Fiscus Sociëteit is verantwoordelijk voor de Sociëteitsfinanciën. De FS richt zich daarbij op het verhogen van de omzet en het minimaliseren van de te maken kosten. Verder is de Fiscus Sociëteit verantwoordelijk voor de financiële en fiscale eenheid. 

De Fiscus Consumabel is beheerder van de levensmiddelen en aldus verantwoordelijk voor de algehele inkoop. Tevens is de Fiscus Consumabel financieel verantwoordelijk voor de Smulpaep. Verder beheert de Fiscus Consumabel het ICT systeem waaronder ook het pasjessysteem met koppeling aan voorraadbeheer en de debiteuren valt. 

De Assessor Sociëteit is verantwoordelijk voor het pand, in specifiek de (Mensa) Smulpaep, de brandveiligheid en de verbouwingen. Verder functioneert de Assessor als rechterhand van de Vice-Praeses Sociëteit op gebied van orde en drankinfrastructuur. 

WhatsApp_Image_2025-08-12_at_17.27.14_1.jpeg
WhatsApp_Image_2025-08-12_at_17.27.14_3.jpeg
WhatsApp_Image_2025-08-12_at_17.27.14_4.jpeg
WhatsApp_Image_2025-08-12_at_17.27.14_5.jpeg

h.t. Praeses

Dhr. G.H. Hoogers

praeses@laurentius.nl

h.t. Vice-Praeses Vereniging 

Mej. F.A.A. Molenaar

vipv@laurentius.nl

h.t. Vice-Praeses Sociëteit

Dhr. T.P.H. Slaats

vips@laurentius.nl

h.t. Ab Actis Externi

Mej. D.K.E. Weghorst

bestuur@laurentius.nl

WhatsApp_Image_2025-08-12_at_17.27.14_6.jpeg
WhatsApp_Image_2025-08-12_at_17.27.14_7.jpeg
WhatsApp_Image_2025-08-12_at_17.27.14_8.jpeg
WhatsApp_Image_2025-08-12_at_17.27.14_9.jpeg

h.t. Fiscus Vereniging 

Dhr. W.B.M. Philips

fv@laurentius.nl

h.t. Fiscus Sociëteit 

Mej. J.M.A. Willems

fs@laurentius.nl

h.t. Fiscus Consumabel

Dhr. N. Geelhuijzen

fc@laurentius.nl

h.t. Assessor Sociëteit

Dhr. J.F.S. Blommers

assessor@laurentius.nl